Kaip užtikrinamas saugumas kelyje?

Kaip užtikrinamas saugumas kelyje?

Per ilgus veiklos metus bendrovės „Biseris“ įgyvendinti projektai Lietuvoje leido užtikrinti didesnį eismo saugumą, kelių laidumą, pagerinti mūsų šalies kelių kokybę. Nuosekli veikla siekiant rinkai pristatyti naujas technologijas ir aukšta darbuotojų kvalifikacija leido iškovoti tvirtas pozicijas rinkoje ir sukaupti reikiamą kompetenciją išskirtiniams užsakymams atlikti. Apie kelių ženklinimo galimybes ir bendrovės vykdomą veiklą kalbamės su UAB „Biseris“ technikos direktoriumi Algirdu Smalinsku.
 
Įsivaizduokime, kad stovime ant tik ką nutiesto kelio. Kokias ženklinimo paslaugas galite pasiūlyti užsakovui?
Visų pirma kelių ženklinimą – dažais, polimerinėmis medžiagomis ar klijuojamomis juostomis ir plastikais. Su tuo susijęs ir visų kitų siūlomų paslaugų kompleksas – galime atlikti ženklinimo projektavimo darbus. Darbai atliekami vadovaujantis ilgamete patirtimi, juk per tiek metų susidūrėme su įvairiomis probleminėmis situacijomis, taigi šiandien ieškodami sprendimų gebame dirbti lanksčiai ir kūrybingai, užtikrindami eismo kokybę. Bendrovė taip pat teikia saugaus eismo priemonių įrengimo paslaugas, siūlome spalvotus plastikus, kelio ženklus, kalnelius, triukšmo juostas, atšvaitus. Galime pasiūlyti įsigyti ir mūsų partnerių tiekiamų ženklinimo medžiagų – dažų, plastikų, stiklo rutuliukų, kelio atšvaitų ir kt. Metalo gaminių ceche iš lakštinio plieno gaminame kelių apsauginius atitvarus, taip pat kitus įvairios konfigūracijos metalo gaminius. Taigi užsakovas gali mums patikėti šviežiai nutiestą kelią, o visais jo ženklinimo sprendimais pasirūpinsime mes.
Gal galite trumpai apibūdinti per praėjusius metus atliktus darbus?
2009 m atlikome Karmėlavos oro uosto ženklinimą bei ženklinimo darbus, taip pat ženklinome šiuos kelius: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai nuo 86,86 iki 94,05 kilometro; A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai 23,36–32,78 km; A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 60,9–65,19 km; A13 Klaipėda– Liepoja 4,0–12,1 km; A12 Ryga–Tauragė–Kaliningradas 19,0–27,0 km; A6 Kaunas–Zarasai 73,8–82,1 km; 100,14– 08,13 km; 134,08–137,5 km.
 
Kokie bendrovės planai šiais metais?
Toliau tęsime darbus keliuose, šiuo metu dirbame dviejuose objektuose. Esame laimėję konkursą „Triukšmo juostų įrengimas frezuojant sankryžoje saleles ir dažant raudonais kelio dažais valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 94,05– 94,64 km“. Kitas užsakymas – „Eismo saugos gerinimo priemonių diegimas valstybinės reikšmės keliuose susidariusiose juodosiose dėmėse ir avaringuose ruožuose Marijampolės apskrityje“. Tai visas eismo sąlygų ir kelių saugumo gerinimo komplektas, susidedantis iš įvairių objektų, pradedant pėsčiųjų perėjų įrengimu, saugumo salelių frezavimu, baigiant kelių ženklinimu ir ženklų įrengimu. Bendrovės pajėgumai dideli, taigi nuosekliai bendradarbiaujame su užsakovais ir dėl kitų projektų vykdymo. Turimi pajėgumai garantuoja operatyvų darbų atlikimą ir kliento pageidavimų patenkinimą.
 
Kaip užtikrinate darbų ir paslaugų kokybę?
Kokybė – labai svarbus klausimas renkantis techniką ir medžiagas, naudojamas mūsų darbe. Palyginti su technika, naudota įmonės veiklos pradžioje, šiandienė pasikeitusi neatpažįstamai. Orientuojamės į vakarietiškus kokybės standartus, prioritetą teikiame ne mažai kainai, o patikimai kokybei. Be to, bendrovė yra įgijusi tris vadybos sistemų sertifikatus – darbų kokybės (ISO 9001:2000), aplinkosaugos (ISO 14001:2004) ir darbų saugos (OHSAS 18001:2007). Pastarasis patvirtina, kad bendrovė „Biseris“ dirba siekdama mažinti į aplinką išskiriamų kenksmingų medžiagų kiekį, ieško žmogui saugių darbo technologijų, medžiagų ir metodų, didelį dėmesį skiria avarijų ir nelaimingų atsitikimų darbe prevencijai. Esame įsteigę tyrimų laboratoriją, kuri kontroliuoja medžiagų kokybę. Patikrinę savo naudojamas medžiagas galime jaustis ramūs, kad klientui pasiūlyti gaminiai bus kokybiški ir patvarūs. Tai padeda pasirinkti ženklinimo medžiagų gamintojus, galinčius pasiūlyti aukštą kokybę už ją atitinkančią kainą.
 
Kaip manote, ar dabartinė teisinė bazė pakankama eismo saugumui ir kokybei užtikrinti?
Siekiant kelių ženklinimo darbus atlikti kokybiškai itin svarbu dirbti vadovaujantis esamais teisės aktais, jie yra visko pagrindas. Šiuo metu kaip tik laukiama dviejų naujų dokumentų. Visų pirma, numatoma išleisti naujas kelių ženklinimo taisykles – dokumentas koreguojamas ir pildomas remiantis kitų valstybių patirtimi, įvertinant jau įgyvendintų sprendimų naudą ir siekiant pritaikyti tai Lietuvoje. Kitas dokumentas – „Inžinerinių saugaus eismo priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijos“. Šios rekomendacijos rengiamos Kelių direkcijos, tačiau dar laukiama, kada bus išleistos. Jos itin svarbios eismo saugumo klausimu, kadangi labai konkrečiai aprašo, kur kokias priemones įrengti, ką galima daryti, ko negalima. Jame siūlomi sprendimai itin pravers kelininkams – konkrečioje situacijoje leis pasiūlyti galimus sprendimus ar skirtingus situacijos sprendimo variantus.
 
Ačiū už pokalbį.
Eglė Stočkutė
 
UAB „Biseris“
V. A. Graičiūno g. 24, LT-02241 Vilnius,
tel. (8 5) 260 1960, faks. (8 5) 260 1966,
el. paštas [email protected], svetainė www.biseris.lt
2010 m. Pavasaris
 
 
 
yra Kita
Kaip teisingai išsirinkti deimantinį diską?