Šilutėje remontuojamas vienas seniausių geležinkelio tiltų per Šyšą. Arkiniai tiltai per upes Mažojoje Lietuvoje pradėti statyti XIX amžiuje.
Prieš mėnesį tiltas per Šyšą pradėtas remontuoti, nes įtrūko arkos, drėko tiltą laikančios sijos, konstrukcija pripažinta nesaugi.
Vienas seniausių 135-erių metų tiltas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Pasak paveldosaugininkų, visi Prūsijos valdymo laikotarpiu Mažojoje Lietuvoje tiesti geležinkelio tiltai, išlikusios stotys, krovinių sandėliai yra vertingi technologinio paveldo objektai.
„Šis tiltas atspindi to meto pramoninę architektūrą. Iš tikrųjų jie yra gražūs ir dėl to saugotini. Kai geležinkeliečiai paparašė leisti sutvirtinti jį, mes sutikome, kad viduje būtų įrengtos gelžbetoninės konstrukcijos, nes traukiniai nuo XIX amžiaus vidurio smarkiai pasunkėjo, šiek tiek išplatėjo.
Mes iškėlėmė sąlygą, kad išorė būtų restauruota tokia pati, kokia ir buvo“, – komentavo Naglis Puteikis, Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vedėjas.
Prieš nuardant tilto arkos akmenis statybininkams juos teko sunumeruoti. „Juos reikės atstatyti į tą pačią vietą,o sienos nėra taisyklingos. Jie išsimėtę, jų geometrija visų skirtinga, todėl keist vietomis negalim“, – aiškino Vaidas Kozminas, tiltą remontuojančios bendrovės darbų vadovas.
Pasak statybininkų, ardant tilto arką keletas akmenų įkrito į sraunią Šyšos upę, juos teko ištraukti specialia technika.
Eismas geležinkelio ruože Šilutė–Pagėgiai bus atnaujintas lapkričio pradžioje, o rekonstruoto tilto arką visiškai sutvarkyti žadama tik kitais metais.
LTV naujienų tarnyba