Neseniai vykusiose LAS Kauno skyriaus ir Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos suorganizuotose S.Dariaus ir S.Girėno aerouosto kūrybinės dirbtuvėse išrinkti 3 geriausi projektai.
Dirbtuvėse jaunų (iki 40 metų) architektų komandos buvo kviečiamos sukurti teritorijos viziją bei motyvuotai parinkti Dariaus ir Girėno oro uosto teritorijai tinkamas funkcijas ir jų dydį.
Darbus vertinusi komisija (Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba) reziumavo, kad visos 7 komandos pademonstravo oro uosto teritorijos specifikos supratimą, pagarbą oro uosto identitetui, semantinei, istorinei reikšmei. Geriausių atsiliepimų sulaukė projektai, kuriuose prioritetas suteiktas aviacijai, kuriuose bandyta spręsti teritorijos jungtį su miestu, projektuoti vidinius funkcinius ryšius, išsaugoti oro uosto vientisumą.
Rytiniame „sparne“ suprojektuota dengta automobilių aikštelė, skirta įvairiems renginiams. Po stogine ir Technikos parke, jungiančiame abu „sparnus“, veiktų aviacinės technikos ekspozicija.
Aerodromo infrastruktūros architektai siūlo nenaikinti, o greta takų įrengti žiūrovų tribūnas.
Medžiais izoliuotoje 10 ha ploto zona skirta aktyviam poilsiui: čia būtų įrengtos laipynės, golfo žaidimo aikštelė.
Komisijos nuomone, projekto privalumas - kompleksinis sprendimas, kuriuo būtų išlaikomas ir stiprinamas teritorijos identitetas, saugomas ir naudojamas paveldas, kuriamas stiprus ženkliškumas apžvelgiant teritoriją iš dangaus.
Trečiosios vietos nugalėtojai, šmaikštaus darbo „Kompromisas“ autoriai E.Strikaitytė, M.Zajankauskas, R.Greičiūtė, M.Ščerbinskas ir J.Prikockis, talkinami studento A.Ropolo, vienu šūviu bandė patiesti 3 zuikius – sprendinyje suderinti oreivių, Aleksoto bendruomenės ir verslininkų interesus.
Teritoriją architektai pasiūlė užlieti tvenkiniu, kurio pakrantė būtų erdvė visuomenės ir verslo lūkesčių išsipildymui. Tvenkinio viduryje plūduriuotų pagal vėjo kryptį orientuojamas mobilus oro uostas-lėktuvnešis.