Po penkiolikos metų darbo buvo iškastas 57 km tunelis, praneša AFP. Tai jau trečiasis tunelis apsnigtame šv. Gotardo kalnų masyve.
7 milijardus eurų kainavusi geležinkelio linija pradės veikti 2017 m. ir sukurs naują geležinkelių tinklą tarp Šiaurės ir Šiaurės rytų Europos. Taip pat tikimasi, kad ji padės sumažinti automobilių skaičių ir taršą Šveicarijos Alpėse.
Pradėjus veikti šiam tuneliui keleiviai pagaliau galės mažiau nei per tris valandas nusigauti iš Milano į Ciurichą. O norintieji galės tęsti kelionę ir vykti dar toliau – į Vokietijos šiaurę irįprastą kelionės laiką sutrumpinti visa valanda.
Šveicarijos transporto ministras Moritzas Leuenbergeris pripažino tunelį esant „įspūdingu ir didingu monumentu, kuris turėtų tapti naujuoju pavyzdžiu“.
Tunelio kasimo pabaigą vietoje stebėjo apie 200 svarbių asmenų. Šis įvykis buvo transliuojamas tiesiogiai per Šveicarijos televiziją. Liuksemburge susitikimo metu jį tiesiogiai stebėjo ir Europos Sąjungos transporto ministrai.
Nepaisant didelės gamtosauginės tunelio reikšmės, svarbiausiu objektu tampa daugiau nei 2000 tunelio darbuotojų. Dėl jų darbo ypač sunerimta po įvykių Čilėje. Per penkiolika šio tunelio statymo metų jau mirė 8 kalnakasiai.
„Per daugybę pasišventimo darbui metų jie padarė šį pasaulio rekordą įmanomu. Kalnakasiai yra šiandienos šventės didvyriai“, – kalbėjo Renzo Simoni, „Alptransit“ tunelių kasimo kompanijos vyriausiasis vadovas.
Dabartiniu siauru ir senstančiu 15 km ilgio tuneliu, esančiu šv. Gotardo kalnų masyvo pašonėje, gali keliauti tik nedidelė dalis žmonių palyginti su tuo keleivių skaičiumi, kuris ateityje teks naujajam tuneliui.