Autotransporto keliamo tiukšmo modeliavimo Lietuvoje perspektyvos ir galimybės
Europos Sąjungos (ES) aplinkosauginei triukšmo politikai vykdyti priimta direktyva [Europos, 2002], kuri reikalauja iš ES valstybių, parengti veiksmų planą, kuris numatytų triukšmo mažinimo veiksmus ir leistų sumažinti gyventojų, gyvenančių akustinio diskomforto zonoje, skaičių. Miestų ir aglomeracijų „tyliosiose“ zonose, kur aplinkos akustinė kokybė yra gera, veiksmų planas turi numatyti eilę priemonių, kurios leistų augant miestams ir transporto srautams, išlaikyti esamą aplinkos akustinę kokybę. Nagrinėjant tyliąsias miestų ir aglomeracijų zonas akustinė aplinkos kokybė apibudinama sąlyginiu triukšmo lygio rodikliu Ldvn išorės aplinkoje. Lietuvoje ES direktyvos pagrindu aplinkos akustinę kokybę reglamentuoja LR Seimo priimtas „Triukšmo valdymo įstatymas“ [Triukšmo, 2004], kuris nustato triukšmo prevencijos teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas, triukšmo kontrolės ir monitoringo (stebėsenos) tvarką.
Sprendžiant aplinkos triukšmo kokybės valdymo konkrečius uždavinius sudarant bendruosius, specialiuosius ar detaliuosius planus vadovaujamasi „Poveikio aplinkai vertinimo vadovo“, kurį parengė LR Aplinkos ministerija, nuostatomis. Triukšmo lygį išorės aplinkoje, priklausomai nuo teritorijos tipo (paskirties), reglamentuoja Higienos norma [HN, 2003 ir statybos techninis reglamentas [STR, 2003].
Ne vėliau kaip 2007 m. birželio 30 d. valstybės narės privalo pateikti strateginius triukšmo žemėlapius visų jų teritorijose esančių aglomeracijų, kuriose gyvena daugiau kaip 250 000 gyventojų [Europos, 2002], o aglomeracijoms, kuriose gyvena daugiau kaip 100 000 gyventojų – iki 2012 m. birželio 30 d.
Darbo tikslas: nustatyti reikalingus įeities duomenis autotransporto triukšmo modeliavimui. Naudojant triukšmo skaidos modeliavimo programinę įrangą MapNoise ir įeities duomenis, atlikti autotransporto keliamo triukšmo modeliavimą Kauno miesto centro seniūnijoje. Apžvelgti triukšmo rezultatų verifikavimą.