Garsą sugeriančių konstrukcijų panaudojimo triukšmui mažinti tyrimas

Garsą sugeriančių konstrukcijų panaudojimo triukšmui mažinti tyrimas

Vis daugiau ir plačiau naudojant techniką pramonėje, transporte, žemės ūkyje, triukšmas tampa svarbia aplinkos
ekologijos problema [Merkevičius, 2004]. Žmones nuolat veikia mašinų, įrenginių ir kitokio pobūdžio keliamas triukšmas, ypač jis žymus ten, kur susitelkę pramonės ir transporto centrai, kaip pavyzdžiui, jūrų uostų krovinių stotys, geležinkelio stotys, autostrados ir pan. [Ustinavičienė, 2004].

Triukšmo problemos ypač aktualios intensyvios gamybos patalpose [Rimovskis, 2005]. Triukšmas generuojamas įvairių pramonės objektų technologinio proceso metu [Stauskis, 2001]. Triukšmo lygis darbo vietoje ar namų aplinkoje yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių žmonių komforto rodiklį, todėl didėja dėmesys triukšmo procesų nagrinėjimui [Mačiūnas, 1999].

Lietuvoje dideliais įvairių produktų krovos mastais pasižymi Klaipėdos uostas, kuriame didelį indėlį turi viena svarbiausių akcinių bendrovių KLASCO. Bendrovės birių trąšų terminale iškrovos pagreitinimui naudojami pneumatiniai vibracijos įrenginiai yra pagrindiniai triukšmo šaltiniai. Siekiant išspręsti problemą, būtina naudoti triukšmo mažinimo priemones.

Yra žinoma daug įvairių triukšmo mažinimo būdų, iš kurių kaip pagrindinius bei plačiai taikomus galima būtų išskirti tokius: triukšmo mažinimas pačiame jo kilimo šaltinyje, garso sugertis, garso izoliacija, organizacinės - administracinės, architektūrinės statybinės priemonės ir kiti [Černiauskas, 2000].

Vienas mažiau įprastas, tačiau efektyvus būdas mažinti triukšmą iki leistinojo lygio yra tūrinių garso sugėriklių panaudojimas [Merkevičius, 2004]. Įrengus patalpose tūrinius garso sugėriklius (garsą sugeriančias konstrukcijas), triukšmas gerokai sumažinamas.

Darbo tikslas – nustatyti keliamo triukšmo lygius birių trąšų terminale, pritaikyti ir įvertinti triukšmo tūrinius sugėriklius.
 
yra Kita
Garliavos pastotės atnaujinimui – 7 mln. litų