Kad vairuotojas neišklystų iš tiesaus kelio…
Orientacija į rinkos naujoves
UAB „Biseris“, jau keturiolikti metai užsiimanti kelių, gatvių, aikštelių, oro uostų horizontaliuoju ženklinimu dažais, plastiku, klijuojamosiomis juostomis ir plėvelėmis, ženklinimo projektavimu bei kitų saugaus eismo priemonių įrengimu, stengiasi lanksčiai ir greitai reaguoti į šios srities pokyčius, pasirodžiusias naujoves. Bendrovė taip pat prekiauja įmonių, su kuriomis bendradarbiauja, kelių ženklinimo medžiagomis bei savo metalo cecho gaminiais − automobilių kelių apsauginiais atitvarais. Parduodama produkcija atitinka standartus bei statybos rekomendacijas.
Nauja struktūrinio ženklinimo technologija
Matydama augantį struktūrinio kelių ženklinimo populiarumą, bendrovė šių metų pradžioje Lietuvos rinkai pristatė naujovę – taškelinį kelių ženklinimą. Šio ženklinimo būdo pranašumas tas, kad, kadangi taškeliai nesujungti tarpusavyje, vanduo nuo kelio dangos daug greičiau nuteka, neužsistovi, esant šlapiai kelio dangai jie daug geriau matomi. Kiekvienas iš glaudžiai į liniją surikiuotų taškelių, siekiant garantuoti gerą vandens nutekėjimą, yra išgaubtas –3–4 mm aukščio. Šiais metais nauju kelių struktūrinio ženklinimo būdu bendrovė jau spėjo paženklinti Saltoniškių sankryžos estakadą, šiuo metu vykdomi darbai kelio Vilnius–Vievis dešinėje – nuo 31 iki 36 km – bei kairėje pusėje – nuo 19 iki 21 km.
Patikima apsauga nuo išklydimo iš kelio − frezavimas
Dar viena bendrovės siūloma naujovė − šalikelių frezavimas. Už kraštinės kelio linijos išfrezuojami 1,5 cm gylio, 10 cm pločio ir 35 cm ilgio grioveliai, kuriuos vairuotojas pajunta nebent išklydęs iš pagrindinio kelio, taigi paprastai jie jam visiškai netrukdo. Automobiliui važiuojant tokia išfrezuota griovelių linija pasigirsta itin nemalonus garsas, aiškiai pajuntami kelio nelygumai, iš karto primenantys, kad reikia grįžti į kelią. Šiais metais UAB „Biseris“ jau spėjo išfrezuoti po 5 km ruožus keliuose Vilnius–Ukmergė–Panevėžys bei Kaunas–Klaipėda. Pastebėjus, kad keliuose esančiomis saugumo salelėmis, skirtomis saugiai pasukti į kairę, vairuotojai naudojasi lenkdami kitas mašinas (mat kelias toje vietoje išplatėja), buvo pasiūlytas ir jų vidinės dalies frezavimas.
Didėjantys automobilių srautai keliuose
Per šiuos metus bendrovė planuoja paženklinti daugiau kaip 3 000 km Lietuvos kelių, t. y. nudažyti daugiau nei 500 000 m2 dangos paviršiaus. UAB „Biseris“ yra laimėjusi kelių ženklinimo konkursus Kauno, Klaipėdos, Telšių bei kituose regionuose, kuriuose ženklina magistralinius, krašto ir rajoninius kelius. Kelininkai pastebi, jog sparčiai didėja automobilių srautai rajoniniais keliais, taigi itin svarbu užtikrinti jų saugumą. Deja, ne visi keliai yra pakankamai platūs, kad juos būtų galima ženklinti. Kelio dangos ir jų ženklinimo greito dėvėjimosi problema