Lėktuvai funkcionalūs netik skrydžiuose

Lėktuvai funkcionalūs ne tik skrydžiuose 

Atrodo, kad pirmoji namą-lėktuvą 1996 m. įsigijo JAV Benoito miestelyje gyvenanti pensininkė Joanne Ussery. Ka i sudegė jos namas, oro uosto dispečeriu dirbęs žentas pasiūlė anytai vietoj mobiliojo namelio įsigyti lėktuvo „Boeing 727“ fiuzeliažą. Ilgai nesvarstydama J. U ssery už 2 000 JAV dolerių nusipirko lėktuvą ir dar 4 000 JAV dolerių sumokėjo už jo atgabenimą į jai priklausantį žemės sklypą.
 
Po pusmečio lėktuvas buvo visiškai perdarytas: vietoj buvusių 200 keleivių vietų buvo įrengta erdvi salė, virtuvė, trys miegamieji ir sūkurinė vonia (pilotų kabinoje). Šis malonumas buvusiai kirpėjai kainavo 25 tūkst. JAV dolerių. Senutė tvirtina, kad savo namu labai patenkinta – juk „jame pilna vietos kojoms ištiesti“.
 
2000 m. apie panašų pirkinį paskelbė kitas entuziastas Bruce’as Campbellas, savo namą-lėktuvą sumontavęs iš „Boeing 727-200“. Pastarajam laineris kainavo gerokai brangiau – 200 tūkst. JAV dolerių. Tačiau B. Campbellas įsigijo „puikų žaisliuką“, juk be fiuzeliažo jam buvo parduotos beveik visos „Boeing“ sudedamosios dalys. Namo-lėktuvo savininkas savo pasirinkimą aiškina taip: „Mediena – nepatvari medžiaga, ją ardo termitai ir mikrobai, ji degi. Be to, įprasti lygiašoniai namai neatsparūs vėtroms ir žemės drebėjimams. O lėktuvams tai jokia problema. Jei tinkamai apsaugoji jų korpusus nuo korozijos, gali juose gyventi ne vieną šimtmetį. Lėktuvai – geriausios konstrukcijos, kokias yra sukūręs žmogus“, – įsitikinęs B. Campbellas.
 
2002 m. apie norą įrengti namus iš lėktuvų paskelbė bendrovė „Max Power Aerospace“. Ji ruošiasi pasiūlyti masinę namų-lėktuvų, montuojamų ant plieninės atramos, gamybą. Tokį „namą“ įmonė žada sumontuoti nors Lėktuvai funkcionalūs ne tik skrydžiuose Atrodo, kad pirmoji namą-lėktuvą 1996 m. įsigijo JAV Benoito miestelyje gyvenanti pensininkė Joanne Ussery. Ka i sudegė jos namas, oro uosto dispečeriu dirbęs žentas pasiūlė anytai vietoj mobiliojo namelio įsigyti lėktuvo „Boeing 727“ fiuzeliažą. Ilgai nesvarstydama J. U ssery už 2 000 JAV dolerių nusipirko lėktuvą ir dar 4 000 JAV dolerių sumokėjo už jo atgabenimą į jai prikla usantį žemės sklypą. ir jūroje. Teigiama, kad trys tokie lėktuvai jau buvo parduoti. Tačiau gal dėl to, kad daugiau pirkėjų neatsirado, ar dėl kitų priežasčių, nuo to laiko nieko negirdėti apie tolesnį šių projektų vykdymą. Žinoma tik tiek, kad padalinys, siūlęs šias paslaugas, išaugo į atskirą bendrovę „Airplane Homes“. Pats naujausias ir sėkmingiausias pavyzdys – originalūs ir gana nebrangūs nakvynės namai „Jumbo“, įkurti laineryje „Boeing 747“, esančiame Stokholmo oro uoste (Stockholm-Arlanda Airport).
 
 Lėktuvas buvo pagamintas 1976 m. „Singapore Airlines“ užsakymu. Paverčiant lėktuvą nakvynės namais, buvo išmontuotos 450 keleivių kėdės, vėliau patalpos kruopščiai išvalytos. Salone įrengti 25 kambariai, kuriuose įkurdintos 85 miegamosios vietos. 2008 m. vasarą nakvynės namai „Jumbo“ buvo nugabenti į savo naująją vietą. Visa konstrukcija buvo sutvirtinta gelžbetoniu, o lėktuvo važiuoklė ant plieninių sijų pakelta virš žemės.
 
2009 m. sausio 15 d. nakvynės namai-lėktuvas priėmė pirmuosius svečius. Jo kambariai skiriasi ne tik miegamųjų vietų skaičiumi, bet ir dydžiu bei suplanavimu. Vidutinis vieno kambario plotas – 6 kv. m, tačiau lubos aukštos: pašalinus nereikalingus kabelius, jos siekia net 3 metrus. Vienintelis dalykas, lankytojams primenantis, kad jie vis dėlto yra nakvynės namuose, – dušo kabinos, atskiri tualetai ir bendra praustuvė. Visos šios patalpos iškeltos į lėktuvo „uodegą“.
 
„Prabangiausias“ nakvynės namų dvivietis kambarys įrengtas pilotų kabinoje, iš čia atsiveria puiki oro uosto panorama. Be to, jame išsaugota visa pilotų įranga, o tai turėtų pradžiuginti tikruosius „geležinių paukščių“ gerbėjus.
 
Be įprastų kambarių, nakvynės namuose „Jumbo“ yra kelios papildomos patalpos. Buvusioje pirmojoje klasėje įrengta konferencijų salė aštuoniems žmonėms. Be to, kaip ir įprastuose viešbučiuose, čia yra registracijos staliukas ir nedidelė kavinė dvidešimčiai žmonių, kurioje siūlomi stilizuoti šalti pusryčiai.
 
Šią vasarą lėktuvo variklių skyriuje planuojama įkurdinti dar keturis papildomus kambarius. Juose bus išsaugota dalis originalių detalių, tokių kaip variklio mentės, kurios bus pritaikytos gaminant žaliuzes. Vienas ateities planų – ir pėsčiųjų takų ant „Boeing“ sparnų įrengimas.
 
Nauja Stokholmo įžymybe tapę nakvynės namai „Jumbo“ yra tik už 15 min. kelio nuo visų keturių oro uosto terminalų. Beje, kad į juos patektum, visiškai nebūtina „lėktuve“ išsinuomoti kambario, visi smalsaujantieji gali apsilankyti lėktuvo kavinėje, išgerti puodelį kavos ir pasigėrėti „dangaus karalienės“, kaip dažnai vadinamas laineris „Boeing 747“, interjeru. Beje, nakvynės namų šeimininkai planuoja tokių „įžymybių“ sumontuoti ir kituose pasaulio miestuose, jei šis projektas susilauks sėkmės.

2009 m. Pavasaris
 
yra Kita
Leipalingio dvaro parkas – nekilnojamoji kultūros vertybė