Mobilusis „Chanel“ menas pagal Zahos Hadid eskizus

Madą, komerciją, meną ir architektūrą vis rečiau galima pamatyti „švarią“. Šios disciplinos seniai susipynė į bendrą, vieną kitai naudingą, kūrybą. Dar vienu tokio bendradarbiavimo rezultatu tapo naujas reklamos projektas – parodų paviljonas – „Mobilusis „Chanel“ menas“ (Chanel Mobil Art). Tačiau dviems metams suplanuotas ambicingas projektas – pasaulinis turnė, pabuvojęs Honkonge, Tokijuje ir Niujorke netikėtai buvo nutrauktas pusiaukelėje. Dėl pasaulinės finansų krizės teko atšaukti tolimesnes paviljono gastroles Londone, Maskvoje ir Paryžiuje.

„Chanel“ kūrybos direktoriaus Karlo Lagerfeldo sumanyto projekto forma vienu metu primena gėlėlę, kriauklę, pudrinę, ateities kosminį laivą ar sportinį automobilį ir suprantama moterišką rankinę. Vieni kritikai paskubėjo šiam neįprastam projektui paskelbti kaltinamąjį nuosprendį, kaip „visiškai komerciniam“, tačiau pabuvojus jo viduje galima susidaryti ir visiškai kitokį įspūdį – nors ir „nešvarus“, tačiau – tikras menas.


Šis paviljonas sukurtas žymaus pasaulinio „brando“ populiarinimo bei moteriškos rankinės „Chanel 2.55” reklamos tikslais (elegantiškas aksesuaras pirmąkart pasirodė parduotuvėse 1955 m. vasario mėn. Nuo to ir kilo jo pavadinimas). Futuristinis apvalkalas bei harmoningai vienas į kitą „plaukiantys“ interjerai sukurti pagal britų architektės Z. Hadid eskizus. Paviljonas supažindina su kelių dešimčių Europos, Azijos ir Amerikos dailininkų bei fotografų darbais.

Niujorke paviljonas „nusileido“ idealioje vietoje – centriniame parke, iš Penktosios aveniu pusės, visiškai šalia nuo Guggenheimo muziejaus. Būtent jame prieš du metus buvo eksponuojama didžiulio pasisekimo susilakusi paroda „Zaha Hadid: 30 metų architektūroje“.


Vaikštant po paviljoną kyla jausmas, lyg būtumėte patekę ant kosminių laivų pakilimo tako. Išlenktas stiklo paluošo apvalkalas pritvirtintas ant paslėptų plieninių karkaso griaučių, paviljono formai suteikia modernaus aptakumo, o tuo tarpu švelnus violetinis apšvietimas sukuria įspūdį, jog Z. Hadid tvarinys netrukus pakils į dangų.

„Jauskitės komfortiškai. Atsipalaiduokite. Jums nieko nereiks daryti. Užeikite į vidų ir niekuo nesistebėkite“, – ausinėse skamba gilus žemas legendinės prancūzų aktorės Jeanne Moreau balsas. Jis lydi lankytojus viso turo metu.

yra Kita
Miunchene atidarytas „BMW pasaulis“