Remiant Europos regioninės plėtros fondui, per pastaruosius trejus metus Lietuvoje išasfaltuota 572 km žvyrkelių. Iš viso atlikta darbų už 512 mln. litų, iš jų 343,66 mln. litų sudarė 2007–2013 m. laikotarpio ES struktūrinė parama.
Ši ES parama panaudota įgyvendinant 8 stambius žvyrkelių asfaltavimo projektus Rytų ir Vakarų Lietuvos regionuose. Asfaltavimo darbai vyko visose Lietuvos apskrityse, minėtu laikotarpiu šalyje iš viso išasfaltuoti 183 žvyrkelių ruožai.
Kad kelių infrastruktūra visoje šalyje gerėtų tolygiai, ypatingas dėmesys buvo skiriamas daugiausia neasfaltuotų valstybinės reikšmės kelių turintiems regionams – Šiaulių, Panevėžio ir Utenos apskritims. 2006–2008 m. šiose apskrityse buvo išasfaltuota po daugiau kaip 80 km žvyrkelių.
Asfaltuojant žvyrkelius, pirmenybė teikiama per gyvenvietes einantiems keliams, taip pat tiems, kuriais vyksta intensyvus eismas ir kurie jungia didesnes gyvenvietes su magistraliniais bei krašto keliais.
Pavyzdžiui, Šiaulių apskrityje išasfaltuotas kelio Nr. 1001 Naujoji Akmenė–Vegeriai–Vytiniai beveik 7 km ilgio ruožas sujungė šiuos miestelius su krašto keliu Nr. 156 Naujoji Akmenė–Venta. Daugiau kaip 5 km ilgio asfaltuotas kelio Nr. 1616 Joniškis–Skilvioniai ruožas pagerino miestelių susisiekimą su magistraliniu keliu A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė.
Panevėžio apskrityje išasfaltavus apie 7 km kelio Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas, pagerėjo šiame ruože įsikūrusių gyvenviečių susisiekimas su krašto keliu Nr. 124 Kupiškis–Vabalninkas–Biržai. Utenos apskrityje išasfaltuotas kelias tarp Lamėstų ir Kirdeikių kaimų tapo patogia jungtimi su krašto keliu Nr. 111 Utena–Kaltanėnai–Švenčionys. Čia pagerėjo žmonių gyvenimo sąlygos, vietovė tapo patrauklesnė turizmui – asfaltuotu keliu patogu nuvykti į poilsiavietes prie Lamėsto, Pakasto, Ūkojo ežerų.
Minėti valstybinės reikšmės keliai buvo asfaltuojami įgyvendinant Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę "Valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros techninių parametrų gerinimas". Atlikti darbai žymiai pagerino eismo sąlygas šalies rajoniniuose keliuose, pagerėjo susisiekimas tarp gyvenviečių ir žemės ūkio bei administracinių centrų. Kaimuose pagerėjo gyvenimo sąlygos, spartesnė tapo atskirų rajonų plėtra. Be to, išasfaltavus žvyrkelius supaprastinama kelio priežiūra, sumažinamos kelio eksploatacinės išlaidos. Gerėja eismo sauga, sumažėja neigiamas transporto poveikis aplinkai – oro tarša, dulkėtumas, triukšmo lygis.
Remiant Europos Sąjungai, 2009–2010 m. numatoma toliau tęsti žvyrkelių asfaltavimo programą. Ją įgyvendinant šalyje planuojama išasfaltuoti dar 166 km žvyrkelių.
Žvyrkelių asfaltavimas yra svarbus, siekiant priartinti šalies kelių būklę prie ES standartų, pagerinti sąlygas verslui bei konkrečių vietovių socialinę ir ekonominę padėtį. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje dar yra 7653 km rajoninių žvyrkelių – tai beveik 36 proc. visų valstybinės reikšmės kelių.
Daugiau informacijos:
Dalia Perednienė
Susisiekimo ministerijos
Ryšių su visuomene skyriaus
vyr. specialistė
Tel. (5) 239 3967
yra Kita