Dėl pigusio stiklo, sumažėjusios paklausos ir paaštrėjusios konkurencijos tarp stiklo paketų gamintojų šios produkcijos kaina per metus sumenko dešimtadaliu. Šios priežastys lėmė, kad viena didžiausių šalies stiklo paketų gamintoja UAB „Glastika“ pernai produkcijos pardavė ketvirtadaliu mažiau.
Virginija Bugenienė, sostinės bendrovės „Glastika“ direktorė, skaičiuoja, kad 2008 m. pradžioje stiklo paketo vidutinė kaina buvo 76 Lt/kv. m, o metų pabaigoje – apie 69 Lt/kv. m. Tai taip pat mažino bendrovės apyvartą, kuri, palyginus su 2007 m., sumenko 28%.
Sumažėjus didžiųjų statybininkų užsakymų, ypač antroje metų pusėje, išryškėjo kita tendencija – daugiau kreipėsi privačių namų statytojų, kurie rinkosi kokybiškesnius ir šiltesnius stiklo paketus. Pasak direktorės, palyginus 2007 ir 2008 m., labiausia augo trijų stiklų (dviejų kamerų) paketų paklausa, kuriuose išoriniai stiklai arba selektyviniai, arba saulės kontrolės. Be to, stiklus pakete dažniau buvo pageidaujama montuoti ne tarp aliuminio rėmelių, o „šiltesnių“ plastikinių – ypač sparčiai populiarėjo pernai metų naujiena šilčiausi juodi rėmeliai. Tokie stiklo paketai yra apie 3 kartus šiltesni nei vienos kameros su paprastu stiklu, kainuoja iki 50% brangiau ir atsiperka per 3-5 sezonus.
Specialistė akcentuoja, kad nors šoktelėjusios šildymo kainos Lietuvos gyventojus ir privertė skaičiuoti bei rinktis racionalesnius langus, tačiau pagal šiltesnių langų užsakymų proporcijas mūsų šalis nuo Vakarų valstybių atsilieka bent pora metų. Pasak V.Bugenienės, užsakymų analizė taip pat rodo, kad apie 30% sumažėjo poreikis didelėms vitrinoms, kurias namuose keičia vis mažesni ir šiltesni langai.
Individualūs užsakovai gerokai išaugino stiklo paketų įvairovę, jų pageidavimu įgyvendinta ir originalių sprendimų. „Glastikos“ specialistai gamino stiklo paketus su jų viduryje išpjautomis ertmėmis orlaidėms, tarp paketo stiklų klijavo sudėtingas pertvarų raizgalynes, montavo iš metalo kaltas rožių kompozicijas.
„Glastikos“ pernai metų apyvarta buvo 12,2 mln. Lt bei surinkta 172.800 kv. m stiklo paketų. 2007 m. bendrovės rezultatai buvo 17 mln. Lt ir 220.000 kv. m, 2006 m. – 12 mln. Lt ir 194.000 kv. m.