Vakar, kovo 31 d., Aplinkos ministerijoje lankėsi parlamentaras Seimo audito komiteto narys Kazimieras Uoka, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė ir šios federacijos ekspertas Rimantas Zabarauskas.
Atstovų susitikime su aplinkos ministru Gediminu Kazlausku, ministerijos sekretore Jūrate Juozaitiene, Statybos ir būsto departamento Būsto skyriaus vedėja Elvyra Radavičiene buvo aptartos daugiabučių namų administravimo problemos.
"Šiuo metu veikiantis daugiabučių namų administravimo modelis nėra efektyvus, - sakė Vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė. - Namuose, kur nėra susikūrusios bendrijos, praktiškai niekas neatstovauja gyventojų interesams".
Kaip teigė Vartotojų federacijos atstovai, tokios įmonės tampa ir užsakovai, ir vykdytojai. Šioms įmonėms trūksta kontrolės, todėl gaunama daug gyventojų nusiskundimų dėl jų neveiklumo. Gyventojams pateikiamos sąskaitos, bet jie ne visada tikri, ar apmokėjimui nurodytos sumos yra adekvačios įmonių teikiamoms paslaugoms. Nėra mechanizmo, kuris leistų gyventojams pakeisti administruojančią įmonę. Įvardintos ir kitos problemos.
Aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas akcentavo, kad daugiabučių namų administravimas ir jų techninė priežiūra iš tiesų kelia susirūpinimą. Pastatą prižiūrėti ir deramai jį eksploatuoti gali tik kvalifikuoti specialistai.
"Tai ypač aktualu, kai daugiabučiai namai renovuojami, - sakė ministras Gediminas Kazlauskas. – Renovacijai skiriamos valstybės lėšos, todėl esame atsakingi ir privalome garantuoti gerą pastatų renovavimo kokybę bei deramą jų eksploatavimą."
Vyko diskusijos, kas turėtų atstovauti gyventojų interesus tuose daugiabučiuose namuose, kuriose nėra įsikūrusios bendrijos. Vartotojų federacijos atstovų nuomone, viena iš administravimo formų galėtų būti įgaliotas asmuo, kuris būtų tarpininkas tarp gyventojų ir administruojančių įmonių, vykdytų jiems skirtus įgaliojimus. Galimos ir kitos daugiabučių namų administravimo ir priežiūros formos. Geros patirties yra Vilniaus miesto savivaldybėje.
Aplinkos ministerijos atstovai atkreipė dėmesį, kad galiojantys teisės aktai leidžia užtikrinti tinkamą gyvenamųjų namų priežiūrą. Gyventojai gali steigti bendriją, sudaryti jungtinės veiklos sutartį, įgalioti vieną ar kelis asmenis arba visi kartu administruoti ir prižiūrėti bendrąją dalinę gyventojų nuosavybę. Administratorius skiriamas tuo atveju, kai gyventojai nepasinaudoja kitomis jiems numatytomis galimybėmis. Dėl to Aplinkos ministerija, rengdama daugiabučių namų administravimo nuostatų pakeitimus, siūlo gyventojams išrinkti įgaliotuosius atstovus, kurie atstovautų patalpų savininkams administruojančiose įmonėse.
Daugiau informacijos:
Atstovų susitikime su aplinkos ministru Gediminu Kazlausku, ministerijos sekretore Jūrate Juozaitiene, Statybos ir būsto departamento Būsto skyriaus vedėja Elvyra Radavičiene buvo aptartos daugiabučių namų administravimo problemos.
"Šiuo metu veikiantis daugiabučių namų administravimo modelis nėra efektyvus, - sakė Vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė. - Namuose, kur nėra susikūrusios bendrijos, praktiškai niekas neatstovauja gyventojų interesams".
Kaip teigė Vartotojų federacijos atstovai, tokios įmonės tampa ir užsakovai, ir vykdytojai. Šioms įmonėms trūksta kontrolės, todėl gaunama daug gyventojų nusiskundimų dėl jų neveiklumo. Gyventojams pateikiamos sąskaitos, bet jie ne visada tikri, ar apmokėjimui nurodytos sumos yra adekvačios įmonių teikiamoms paslaugoms. Nėra mechanizmo, kuris leistų gyventojams pakeisti administruojančią įmonę. Įvardintos ir kitos problemos.
Aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas akcentavo, kad daugiabučių namų administravimas ir jų techninė priežiūra iš tiesų kelia susirūpinimą. Pastatą prižiūrėti ir deramai jį eksploatuoti gali tik kvalifikuoti specialistai.
"Tai ypač aktualu, kai daugiabučiai namai renovuojami, - sakė ministras Gediminas Kazlauskas. – Renovacijai skiriamos valstybės lėšos, todėl esame atsakingi ir privalome garantuoti gerą pastatų renovavimo kokybę bei deramą jų eksploatavimą."
Vyko diskusijos, kas turėtų atstovauti gyventojų interesus tuose daugiabučiuose namuose, kuriose nėra įsikūrusios bendrijos. Vartotojų federacijos atstovų nuomone, viena iš administravimo formų galėtų būti įgaliotas asmuo, kuris būtų tarpininkas tarp gyventojų ir administruojančių įmonių, vykdytų jiems skirtus įgaliojimus. Galimos ir kitos daugiabučių namų administravimo ir priežiūros formos. Geros patirties yra Vilniaus miesto savivaldybėje.
Aplinkos ministerijos atstovai atkreipė dėmesį, kad galiojantys teisės aktai leidžia užtikrinti tinkamą gyvenamųjų namų priežiūrą. Gyventojai gali steigti bendriją, sudaryti jungtinės veiklos sutartį, įgalioti vieną ar kelis asmenis arba visi kartu administruoti ir prižiūrėti bendrąją dalinę gyventojų nuosavybę. Administratorius skiriamas tuo atveju, kai gyventojai nepasinaudoja kitomis jiems numatytomis galimybėmis. Dėl to Aplinkos ministerija, rengdama daugiabučių namų administravimo nuostatų pakeitimus, siūlo gyventojams išrinkti įgaliotuosius atstovus, kurie atstovautų patalpų savininkams administruojančiose įmonėse.
Daugiau informacijos:
Marijona Varneckienė
Vyriausioji specialistė
LR Aplinkos ministerija
Tel. (5) 219 1855
[email protected]
Vyriausioji specialistė
LR Aplinkos ministerija
Tel. (5) 219 1855
[email protected]