Kitą savaitę „Kauno tiltams“ pabaigus betonuoti paskutines iš 40 antro lygio estakados Kaunas-Klaipėda kolonų, bus įpusėti Klaipėdos Jakų žiedo rekonstrukcijos I etapo darbai, kuriuos numatoma pabaigti iki 2010 m. lapkričio pabaigos. Trečio lygio estakados Palanga-Kaunas 146 metrų ilgio atkarpa, numatyta I etape, jau yra pilnai pabaigta.
Šiuo metu jau yra rekonstruota 1,46 km Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio, įrengtas kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir estakados Kaunas-Klaipėda apšvietimas, rekonstruotas A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio 304,5 km tunelinis viadukas, įrengtas tunelinio viaduko šviesoforinis valdymas, rekonstruoti inžineriniai tinklai: ryšių linijos, elektros linijos, vandentiekis, dujotiekio perėjimas per magistralę.
Pasak Aldo Rusevičiaus, „Kauno tiltus" valdančios „Tiltra Group" Inžinerinio departamento vadovo, visi darbai vyksta sklandžiai, pagal planą.
"Estakados Kaunas-Klaipėda perdanga bus įrenginėjama etapais, kadangi technologiškai negalima iš karto įtempti 610 metrų ilgio lynų. Lynų, kurių kiekvieną sudaro 22 vijos, įtempimui bus naudojama moderni, specialiai tam pritaikyta įranga", - pasakojo A. Rusevičius.
Estakados Kaunas-Klaipėda plotis sieks nuo 20 iki 30,5 metro, o Palanga-Kaunas - 9,5 metro. Abiejų šių estakadų perdangų konstrukcija - nekarpyta monolitinė gelžbetoninė tuštuminė perdanga su įtemptais vielos pluoštais ant gelžbetonio atramų.
"Jakų sankryžos rekonstrukcija - itin sudėtingas projektas, kuriam vykdyti sutelkta „Kauno tiltų" profesionalų komanda. Darbams atlikti naudojamos naujausios technologijos bei patikimos ir kokybiškos medžiagos. Estakada, tikimės, taps puikia susisiekimo jungtimi važiuojantiems automagistrale į Klaipėdą ir leis optimaliau paskirstyti automobilių srautus", - sakė A. Rusevičius.
Keturių eismo juostų estakada Klaipėda-Kaunas Baltijos žiedo link greitai taps Lietuvos rekordininke - estakada sieks net 610 metų ilgį. Iki šiol ilgiausia Lietuvoje estakada laikoma Vilniaus pietinio aplinkkelio estakada, kurią taip pat pastatė „Kauno tiltai" ir kurios ilgis siekia 380 metrų.
Įdomūs faktai apie Jakų žiedo I etapo rekonstrukciją:
Estakadų perdangų įrengimui prireiks:
15 000 m3 aukštos kokybės betono;
1200 t armatūros;
730 t pluoštinės armatūros (lynų).
Perdangos išlengvinimui reikės 2 km 1,10 m diametro metalinių gofruotų vamzdžių;
Bus paklota 13 600 m2 klijuojamos hidroizoliacijos (tai sudarytų dviejų futbolo aikščių plotą);
Bus paklota 3000 t a/b dangos;
Bus įrengta 2 km apsauginių atitvarų;
Jau įrengti gręžtiniai 846 poliai, kurių įrengimui panaudota:
2300 m3 betono;
220 t armatūros.
Susumavus visų polių gręžinius, gautųsi 10 km ilgio gręžinys.
Jau įrengti 42 rostverkai (pamatai), kurių įrengimui panaudota:
3300 m3 betono;
160 t armatūros.
Kitą savaitę bus pabaigta įrengti 40 g/b monolitinių kolonų, kurioms įrengti panaudota:
2000 m3 betono;
100 t armatūros;
180 m3 medienos kolonų klojiniams.
Apie „Tiltra Group"
„Tiltra Group" - susisiekimo infrastruktūros įmonių Lietuvoje ir Lenkijoje grupė. Šiuo metu Lietuvoje Tiltra Group priklauso viena didžiausių kelių ir tiltų statybos įmonių „Kauno tiltai", taip pat kelių tiesimo įmonės „Kelda", „Kėdainių automobilių keliai", „Taurakelis". Lenkijoje į Tiltra Group įeina kelių tiesimo, tiltų statybos, inžinerinių tinklų tiesimo ir trinkelių gamybos bendrovės „Tiltra PDM Bialystok", P.E.U.I.M., „Dalba" ir „Brux".
„Tiltra Group" taip pat ketina įsigyti dar vieną įmonę Lenkijoje - vieną didžiausių Lenkijoje kelių ir tiltų statybos bendrovių „Poldim". Šiuo metu laukiama Lenkijos Konkurencijos tarybos leidimo įsigyti iki 100 proc. „Poldim" akcijų, kurį tikimasi gauti per 2 mėnesius.
Inga Smirnovienė
Mob. tel. 8 614 53880