Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) prezidentas R.Dargis teigia, kad NT mokestis turi prisidėti prie darnios plėtros tikslų ir miestų socialinio bei ekonominio gyvybingumo. Iš NT mokesčio surinktos lėšos, pasak LNTPA prezidento, realus ir efektyvus įrankis siekiant visuomenės intereso turėti šiuolaikiškai sutvarkytą socialinę ir inžinerinę infrastruktūrą, skatinant viešojo transporto naudojimą, pritraukiant investicijas bei didinant pačių miestų konkurencingumą.
Komentuodamas NT mokesčio įvedimo idėjas LNTPA prezidentas akcentavo, jog nerimą kelią tai, kad į NT mokestį žiūrima kaip į dar vieną mokestį, galintį papildyti biudžetą, negalvojant, o kaip tas mokestis galėtų būti „įdarbintas", t.y. panaudotas kuriant pridėtinę vertę miestams ir žmonėms. Jis taip pat pabrėžė, kad trūksta aiškios, ekonominiais rodikliais bei skaičiavimais paremtos NT mokesčio įvedimo koncepcijos, stokojama profesionalaus mokesčio įvedimo sąnaudų ir tikėtinos naudos įvertinimo.
Jo teigimu, nuolat besikeičiančioje ir sunkiai prognozuojamoje aplinkoje yra pavojinga daryti nepamatuotus sprendimus, ypač mokesčių sistemoje, kuri itin jautri ir turi didžiulę įtaką šalies gyvenimo ritmui. R.Dargis įsitikinęs, kad prieš įvedant NT mokestį būtinos plačios ir išsamios diskusijos su visuomene, kuri turi ne tik žinoti apie mokestį, bet ir suprasti jo būtinybę, privalumus bei pavojus, savalaikiai pateikiant pasiūlymus.
LNTPA yra išsakiusiu savo poziciją NT mokesčio atžvilgiu ir siūlo rengti vieningą NT mokesčio įstatymą, vietoje šiuo metu galiojančių Nekilnojamojo turto mokesčio ir Žemės mokesčio įstatymų bei LR Vyriausybės nutarimu patvirtintų taisyklių „Dėl naudojamų kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos". Pasiūlymas remiasi LR Civilinio kodekso nuostatomis, kad „Nekilnojamieji daiktai pagal prigimtį yra žemės sklypas ir su juo susiję daiktai, kurie negali būti perkeliami iš vienos vietos į kitą nepakeitus jų paskirties ir iš esmės nesumažinus jų vertės".
Manoma, kad taip būtų sukurta vieninga, nuosekli ir skaidri nekilnojamojo turto apmokestinimo bazė su išdiskutuotais tokio mokesčio tikslais, objektais, subjektais, įvertinimo ir apeliavimo, mokesčio apskaičiavimo ir mokėjimo principais bei jo įvedimo terminais.
LNTPA