Triukšmo mažinimo sienelės efektyvumo įvertinimas
Visų jūrų uostų teritorijose eksploatuojama daug įvairios paskirties autotransporto technikos, pavyzdžiui, krovinių pakrovimo, iškrovimo bei sandėliavimo darbams naudojami įrenginiai, krovinius pervežantys automobiliai. Be to, šiose teritorijose išdėstyta nemažai geležinkelio linijų, kuriomis kroviniai geležinkelio vagonais pristatomi į iškrovimo - pakrovimo vietas. Išvardyti mobilieji triukšmo šaltiniai turi didelę įtaką bendram triukšmo ir vibracijos fonui uostų teritorijose [Baltrėnas ir kt., 1996].
Pastaruoju metu uostamiesčio gyventojų susirūpinimą kelia Klaipėdos uosto šiaurinėje dalyje vykdomi krovos darbai. Viena iš opių problemų yra AB KLASCO birių trąšų terminale sklindantis triukšmas. Nors šalia terminalo yra įrengta triukšmą slopinanti sienelė, tačiau ji nėra pilnai efektyvi dėl nepakankamo aukščio.
Ši sienelė yra 362,9 m ilgio, jos aukštis siekia 6 – 12 m. Sienelė tęsiasi pagal Švyturio gatvę šiaurės pietų kryptimi. Sienelės aukštis yra skirtingas: ten kur iškrovimo – pakrovimo darbai iš geležinkelio vagonų portaliniais kranais - sienelė siekia 12 m (pietinėje dalyje), ilgis – 291,4 m, einant šiaurės kryptimi – 8 m aukščio – 45 m ilgio, iki 6 m aukščio – 25,9 m ilgio atkarpa.
Sienelės aukštis ties birių trąšų terminalu siekia 8 m. Sienelė – ekranas sumontuota ant betoninio pamato g/b plokštės, kas 4 m. prilaikoma metalinių įtvirtinimo kolonų, bei iš abiejų pusių banguotos plieninės skardos, su viduryje esančiu 0,15 m storio akmens vatos sluoksniu.